V.V. Brahmam přednáší a vysvětluje ty nejpřirozenější principy životních moudrostí nejen z hlediska Maharišiho učení, ale hlavně z osobních hlubokých zkušeností. Sám tvrdí následující: "Na myšlenky napsané na webu www.brahmam.net má copyright jenom Bůh, takže kdokoliv si může zkopírovat cokoliv a kdykoliv. S jedinou výhradou, nikdo nesmí tyto myšlenky použít k získání hmotného prospěchu a tedy nesmí být na komerčních stránkách ani na stránkách přístupných pouze za peníze.
Následující slova jsou ze satsangů....
Tento text sepsal Ray Lawson z Kanady podle satsangů se Sri Brahmamem
1. Dech, zvuk a mysl povstávají z Já - našeho vlastního nehmotného Já. Toto
zrození jsme obdrželi z Boží milosti.
2. Náš život plyne velmi přirozeně a správně skrze Boží milost. Děje se tak
z Jeho vůle a podle jeho vedení, proto se nesnažte tok života narušit.
Spočívejte v klidu.
3. Ačkoliv se snažíme obohatit a plánovat svůj život, jde si svou cestou
podle Božího vedení. Pokud se tak má stát, vyčerpá se náš osud, a pokud
budeme žít podle Božího vedení, toto může být naše poslední zrození. Pokud
však přerušíme přirozený tok svého života, nebo pokud si budeme myslet, že
jsme ten, kdo koná, pak toto naše poslední zrození nebude.
4. V hoře Arunáčale je původ vesmíru. Bůh Arunáčala i Ramana Maharši se
shodují, že Arunáčala je jediný Guru celého vesmíru. Ramana dlel u
Arunáčaly, protože v ní je základ vesmíru a ona je Já. Toto veliké Já k sobě
přilákalo mnoho vyspělých duší, protože Arunáčala je Bůh a Guru. Hora sama
je srdcem Boha Arunáčaly a z ní vyvěrá energie Já do celého světa, do všech
božstev a bytostí.
5. Duchovní cvičení, která provádíme, jako jsou džapa, meditace a jóga, jsou
vykonávána úsilím a jsou to pouhé myšlenky. Pročišťují sice mysl, ale sama
mysl je tou překážkou. Mysl je v iluzi a není si vědoma našeho vlastního Já.
Odstraňme tuto překážku a zbyde čiré vědomí - to je to Já. Když se mysl ptá
"Kdo jsem já?", hledá tím vlastní zdroj. Klid, který je na tohle potřeba, je
možný jen z požehnání osvíceného Guru.
6. Když se nám od Já neboli Gurua dostane požehnání, můžeme snadno sledovat
své silné a slabé stránky bez připoutanosti. Sami nemáme možnost měnit svůj
osud, odstraňovat své tendence a svou mysl. Tuhle práci provádí milost, když
do nás proudí. Naše vlastní úsilí nikdy tohle nezmůže. Na nás je od toho
neutíkat. Jen zůstat v tichu, když milost pracuje.
7. Naše duchovní praxe spočívá v prostém bytí či v pozorování. Pozorování
znamená pozorovat mysl skrze klid, který nám daroval Guru.
8. Pozorování mysli znamená, že pozorujeme myšlenky, ale nenásledujeme je.
Pokud si při pozorování mysli všimneme připoutanosti k myšlence (cítíme
radost, touhu či starost), pak je třeba buď se zeptat:"Komu?"(Komu se to
jeví?), nebo tu myšlenku velmi pozorně sledovat. Já neboli Guru nám říká, že
když se zeptáme tuto otázku nebo pozorně sledujeme tu myšlenku, ego myšlenku
upustí a vnoří se do Já a myšlenka nebude moci dále existovat. Sledování
mysli tímto způsobem, skrze pozornost a klid, vede k jejímu odstranění.
Zbyde pouze ego bez myšlenek a to lze také rozpustit.
9. S klidem a pozorností pouze sledujte ego. Potom Já to ego obklopí a
odstraňuje vaše tendence a váš osud. Ego postupně slábne čím dál víc, jak
nepřibývají tendence a nakonec ho Já zničí úplně. Tím dojde k odstranění ega
a závoje a my realizujeme Já.
10. Úsilí je povahou ega a pozornost je povahou Já. Když sledujeme mysl s
pozorností a klidem, odehrávají se věci přirozeně s "úsilím bez úsilí" a Já
má na práci pouze odstranění mysli. Když budeme sledovat mysl s pozorností a
klidem, povede to k jejímu odstranění, v opačném případě poroste. Bez úsilí
není milost a bez milosti není úsilí. Když přijmete požehnání, jen se
dívejte a neusilujte. Je to přirozený proces. Nedívejte se do světa, ale jen
do sebe. Tohle bez milosti není možné. Požehnání Já neboli Gurua aktivuje Já
v nás a to pozorování se pak děje přirozeně a bez úsilí.
11. Naše praxe je prostě být v Klidu, tedy utišit svou mysl a spočívat v
míru. Pokud pak přijde nějaká myšlenka, ptát se: "Komu?", a tou otázkou
myšlenku rozpustit. Tohle jde jen když je mysl klidná. Pokud nejdou
myšlenky, prostě spočívat v míru. Takže buď pozorování anebo bytí. Buďte
přirození a klidní. Přijímejte co přichází, protože Bůh zná naše potřeby.
Spočívejte v Srdci a přitom žijte ve světě.
Ráno a večer seďte půl hodiny v tichu. Před spaním a po probuzení pozorujte
mysl. Dívejte se každý den čtvrt hodiny Ramanovi do očí.