Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 24. 11. 2024     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Francouzský osvícený právník a spisovatel Françoise de Pitaval (*1673 - 1743):
Jakékoliv setkání s právem znamená katastrofu pro každého, ať je již vinen nebo ne.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Vzpomeňte si, kým jste
(04. 05. 2022, 1858x)
Rok 2022 a budoucnost
(13. 12. 2021, 1741x)
Láska vítězí
(28. 02. 2022, 1708x)
Cesta duše a cesta člověka
(13. 03. 2022, 1661x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Sebepoznání

* Od mystiky k mystifikaci …a zpět


Od čtenáře - Sebepoznání - 17. 09. 2005 (7035 přečtení)

Dnes otiskujeme vyjádření pana M. Paříka k probíhající kampani útoků a obhajob.

Ad causa Ing. Jiří Vacek
Martin Pařík

 

   Pohár přetekl, pokolikáté již. Velký mystifikátor, manipulátor a iluzionista stále neví, kdy ustat v nasupených výronech svého zbytnělého ega. Žádná meta „zla“ není dost obtížnou, aby ji nemohl dosíci. Kam až může zajít, toť otázka. Po 60 letech na stezce, jež druhdy začínala mystikou, zakotvil v přístavu mystifikace. Klame sám sebe, své „maličké“, křiví nauku, a to i milovaného Ramany Maharšiho.

   Jasných, věcných důkazů pro tato tvrzení zanechal ve svých pamětech víc než dost, ani se nechce věřit, že je to vůbec možné. Část z nepřeberného množství symptomů vypovídajících o Vackově narušené osobnosti je publikována v článku „Jak jsem hledal sebe a nalezl boha“. Snad bych ještě připojil na jeho konec hodně velký a tučný vykřičník. O to ale v této úvaze nejde. Vyvstává jiná otázka:

   Co nám Prozřetelnost kauzou Jiří Vacek versus „zlá ega“ může sdělovat?

- Nabádá k opravdovosti, k co nejhlubší a nejjemnější bdělosti, neboť dokud není zcela realizována Pravda života, chybí jistota plné sebereflexe. Past šalby, např. v podobě pocitu vlastní výjimečnosti, přilnutí k uctívání a oslavování hledajícími, libé představy vlastního mistrovství,  je stále připravena adepta zaskočit. „Překvapí nepozorného škodlivé i v příjemné mu podobě“, jak říkal Buddha.

- Vyzývá k pokoře, lásce a soucítění. K odevzdanosti do vůle Boží. Teprve sjednocen s Boží vůlí hovoří adept „nebeskou řečí“.  Účinným pěstováním (nejen) těchto kvalit může však již dohlédat, správně vyciťovat, intuitivně vnímat vznešené síly Ducha ještě před plným prozřením, může tedy i rozpoznat opravdového mistra v těle. Každý má totiž v sobě ten správný software, byť více či méně latentní. Vždyť v Pravdě není žádných reálných rozdílů.

- Připomíná, že zanícené studium duchovních nauk, prodchnuté pokorou a bezpředsudečnou otevřeností, a důsledné praktikování sebeanalýzy vedou k osvojení si správného názoru a nabytí schopnosti rozlišování.  Chybný názor, absence rozlišování a nedostatečná kvalita vlastního charakteru umocněné koncentračními cvičeními mohou žáky svést, aniž si to uvědomí, k praxi černé magie!

- Poukazuje na fakt, že i když někdo vyznává vysokou nauku (advaita, védánta, átmavičára, asparšajóga, zen apod.) či se hlásí k některému z velkých mistrů (Ramana Maharši, Buddha, Nisargadatta aj.)  jako svému učiteli, není to ještě zárukou, že adept je zbaven pout sektářství, povýšenosti, namyšlenosti, výlučnosti.

- Varuje před dogmatismem. Vysoké nauky mají totiž povětšinou několik úrovní chápání - pro začátečníky i pokročilé. Mistr třeba někomu řekne: „Dejte si pozor na ješitné ego“, jinému: „Není a nikdy nebylo žádného ega, žádné duality.“ Dogmatik použije jednu mistrem vyřčenou poučku začátečníkovi jako základní a nedotknutelný argument své interpretace mistrova učení – tím ho křiví. Nauce je třeba porozumět v celém jejím kontextu. Pravý mistr je nekonečně laskavý, nemůže nebýt, neboť žije trvale Jednotu.  Dosaženou moudrost spontánně diverzifikuje podle úrovně chápání jednotlivých duší.

- Upozorňuje, že pravou vnitřní jistotu dává pouze uskutečnění Jednoty. Žádné dopisy uctívačů, pochlebování, písemná dobrozdání lhostejno koho, ba ani autorství množství knih tuto jistotu nenahradí. Tím méně pomlouvání a srážení skutečných duchovních osobností, jimž je ve skrytu duše záviděno jejich dosažení. Pozor na závist i v duchovních věcech.

   - Je milostí. Pro všechny zúčastněné. Nastavuje zrcadlo. To, že se někdo zdá být na zcestí, ještě neznamená, že ostatní jsou nutně lepší. Ve své podstatě jsme všichni Jedno. Onen Jediný si jakoby pohrává sám se sebou, nasazuje si škrabošky, hraje si na rozličnost. Na zlo a dobro. Mračí se i usmívá. Kdo však nazírá život v nerozdílné celistvosti, vidí jej jako nepodmíněné Dobro, Krásu, Lásku. Může říci: „Vy všichni jste tak krásní.“ Neboť ve všem vidí Boha, a když Bůh sám sebe jakoby odhaluje upřímnou snahou bytostí po prozření, záře prozírajících se duší je opravdovou krásou. Ovšem pakliže někdo v sobě pociťuje odpor vůči něčemu, oškliví si něco nebo někoho, třeba „zlé“ ego, je to neklamnou známkou jeho oddělenosti. Nikdo však není definitivně zatracen, někomu „hrozí“ nanejvýš odklad jeho individuálního prozření, nemá-li po něm opravdovou touhu. A to je pro něj, dá se říci, utrpení. Je zde však Boží milost a ta nenechá nikoho úplně padnout. Kéž  bychom se k ní dokázali obracet co nejčastěji a nejvroucněji. 

    A tak i takováto mystifikace může paradoxně být, a pro někoho jistě je, milostí - podnětem, aby šel do sebe, aby se vrátil k mystice, k tomu nejlepšímu, co v něm je.

   Nakonec malý kóan: Kdo je onen velký mystifikátor, manipulátor a iluzionista?

Doporučená literatura k tomuto tématu: 

Šrí Ramana Maharši, UČENÍ (Avatar, Praha 2005
H. W. L. Púndža, SRDCE, KTERÉ TANČÍ (Avatar, Praha 2005)

 

 

Upozornění: Autor si nevyhrazuje žádné právo. Opisování a jakékoliv rozšiřování tohoto textu je dovoleno bez jeho souhlasu.

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
VIRUS MARIČI (05.12.2005)
Zádušní mše za dr. Eduarda Tomáše (02.11.2005)
Životopis Míly a Eduarda Tomášových (31.10.2005)
Jak jsem hledal Boha a nalezl Jiřího Vacka (30.10.2005)
Ing. Jiří Vacek (06.10.2005)
Na závěr to, co bylo na počátku (21.09.2005)
Osvícené ego „mistra“ Vacka (21.09.2005)
O DUCHOVNÍM MISTROVSTVÍ (21.09.2005)
Duchovní mistr a pan Pařík (21.09.2005)
Reakce na dopis Ing. Jiřího Vacka (20.09.2005)
Otevřený dopis panu Vackovi (18.09.2005)
Další dopis Jiřímu Vackovi (12.09.2005)
Pro Jiřího Vacka, osobně (12.09.2005)
Jde skutečně o objektivní kritiku? (04.09.2005)
Zamyšlení nad komentáři k textu Jiřího Vacka „Vrátit mysl Já“ (27.08.2005)
Od Mirky Pettingerové (22.08.2005)
K diskuzi o Jiřím Vackovi (22.08.2005)
Jak jsem hledal sebe a nalezl boha (16.08.2005)
Vědomí (11.08.2005)
Pozitivní výsledek diskuse o nejvyšší józe. (06.03.2005)
Všem kritikům a pomlouvačům Mistra Jiřího Vacka (05.03.2005)
Komentář na komentáře (23.02.2005)
Dopis Jiřímu Vackovi (21.01.2005)
Nesmyslné boje (02.12.2004)
Mistři nás klamou? (12.11.2004)
Ambivalence není schizofrenie (03.11.2004)
Každý má svou pravdu nebo je jen jedna pravda? (26.09.2004)
Vlastní zkušenost (18.09.2004)
Spásné a nespásné vásany (16.09.2004)
Co člověk může dělat? :-) (06.09.2004)
Teorie a praxe na duchovní cestě (02.09.2004)
Átmavičára jako únik? Smutné nedorozumění (01.09.2004)
Átmavičára nebo lókavičára (24.08.2004)
Reakce na neutěšený stav hledajících (11.08.2004)
Nepochopení mezi lidmi (10.08.2004)
Neutěšený stav většiny hledajících (06.08.2004)
Átmavičára jako únik (15.07.2004)
[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 79 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Sdružení za obnovu národní suverenitykulatý roh

Kudy z krize


kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
Vzhledem současné situaci pozastaveno


Aischylos:
„První obětí každé války je pravda.“


WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!