 | Náhodný citát |  |
Karel Kryl: 1. Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou, ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce.
2. Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky, brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky, farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky.
3. Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda, zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda, král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.
4. Demokracie panuje od Aše po Humenné, samet i něha v pánu je a zuby vylomené, dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli.
5. Demokracie dozrává do žaludečních vředů, bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů, a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. |
 | Hlavní menu |  |
 | Přehled rubrik |  |
 | Nejčtenější |  |
 | Počasí, Slunce, Luna |  |
Solar X-rays:

Geomagnetic Field:
|
 | O Jitřní zemi |  |
 ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl. Jitřní země byla založena na podzim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jóga, witchcraft (wicca), kult Bohyně, posvátná sexualita a tantra, mystika, New Age, šamanismus ale také třeba zdravá výživa, vegetariánství, léčivé rostliny a ekologie.
|
|
|
Investujete pod vlivem emocí?
Převzato (www.investujeme.cz) - Společnost a vztahy - 27. 08. 2010 (3526 přečtení)
Zajímá vás, jak se dá snadno a rychle přijít o peníze? Stačí trocha příslušných emocí a bezhlavá investice... Dítě je bytost hravá, tvořivá, malé dítě žije v přítomném okamžiku, nebere v potaz, že když sní oplatek dnes, nemusí mít zítra nebo za týden jiný k dispozici. Asi v každém člověku, který se snaží investovat, spořit a maximálně využít zdroje, které má k dispozici, takové nerozumné dítě sídlí.
Psychologické teorie hovoří o dětském egostavu (Freudovo id), ve kterém rozhodnutí ovlivňují emoce a pocity, a kdy nad rozumem vítězí spontaneita a impulsivní chování. Egostav dítěte je důležitý pro jakoukoli tvořivou práci nebo odpočinek, naopak nebezpečný je pro přijímání důležitých rozhodnutí, často takových, která dlouhodobě a zásadně ovlivňující ekonomickou situaci jednotlivce nebo jeho rodiny.
Člověk, který je v dětském egostavu
- je impulsivní a iracionální, chce vše hned, reaguje střemhlavě, říká si například "musím to koupit hned, když říkají, že to už zítra mít nemusí",
- spontánně reaguje na okamžité podněty, například okamžitě objednává ve chvíli, kdy slyšel reklamu,
- dělá věci, které se v daný okamžik zdají být dobré, například podepíše smlouvu, protože věří, že poradce to s ním myslí dobře,
- snadno sklopí hlavu před autoritou, například ustoupí ze svých práv při reklamaci prodejci, který cituje neexistující zákony a směrnice,
- jedná z okamžité pohnutky, například kliknutím na reklamní baner slibující poznání neopakovatelných investičních příležitostí,
- je bojácný a pociťuje nejistotu, například když bez rozvahy pod vlivem okamžitých emocí podepíše změnu nájemní smlouvy,
- je zahanbený, říká si, že musí udělat to co ostatní, i když to pro něj bude představovat velké ztráty.
O uvedení člověka do dětského egostavu usilují různorodé manipulativní prodejní taktiky. Protistrana, která takové praktiky používá, se snaží navodit ve druhém pocity, které rozumové hodnocení narušují. Jelikož dospělí lidé se v mnoha situacích chovají dětinsky, pokud se s nimi jako s dětmi jedná, jsou tyto praktiky často zneužívané.
Pravděpodobně existuje celá řada triků, které vyjednavači, prodejci nebo podvodní obchodníci s deštěm používají. Záleží na tom, co říkají, na co poukazují, kde chtějí jednat, kde chtějí jednání vést a podobně. Uveďme některé slovní výroky, které použití manipulativních praktik mohou naznačovat:
- "Už si to koupilo hodně zákazníků. Ze své zkušenosti musím říct, že si to nedovolí jenom tak někdo."
- "Máte nyní jedinečnou příležitost. Když podepíšeme smlouvu ihned, budou vám odpuštěny na půl roku poplatky."
- "Jasně, musíte to promyslet. Když kupujete auto, nekupujete rohlík v krámě. Když se budete chtít na cokoli zeptat, jsem tu od toho."
- "Protože je o tento byt enormní zájem, domluvili jsme se s majitelem, že ho prodáme nejvyšší nabídce. Svou nabídku mi můžete dát v zalepené obálce."
- "Každý rozumný klient to takhle udělá."
- "Kalkulaci pro různé varianty leasingu vám říci nemůžu. Můžeme to ale spočítat přesně podle vašich potřeb."
Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na
Celý článek |
Zpět |
Komentářů: 1 |

Komentovat článek
Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.
|
|
 | Sdružení za obnovu národní suverenity |  |
 | Přihlášený čtenář |  |
 | Aktuality |  |
Vzhledem současné situaci pozastaveno
Aischylos: „První obětí každé války je pravda.“ |
|